2013. május 16., csütörtök

Angel Barta a lány akiről Marc Jacobs másol

Amióta világ a világ a divatipar a másolásról szól. Mindenki egyedi akar, lenni mindenki a legjobb akar lenni, de mi van akkor, ha a nagy és neves divatguruknak elképzelhető, hogy semmi érzékük sincs, a divathoz lehet, hogy csak belecsöppentek a szerepükbe. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem tudják  melyik cipő melyik táskával is illik össze...de ha elhagy az ihlet kell is egy kis segítség,egy kis susmus,egy kis lopás. Itt is erre egy remek példa Angel Barta aki álmokkal és vágyakkal utazott el hazánkból:

"Angel Barta vagyok, író és divattervező...Marc Jacobs már 5 éve zaklat és terrorizál engem, miközben a tehetségemet használja, az ötleteimet lopja alattomos eszközökkel.  "

Angelnak viszonya is volt a híres divatguruval,ami inkább a lány tehetségének kiszipolyozásáról szólt.

"DE a másolástól még kegyetlenebb dolog az, hogy 4 évig visszaélt és kihasználta az érzéseimet : Szerelemmel,  házassággal és nagy modell karrierrel hitegetett,  de csak azért, hogy ne áruljam el őt a világ előtt.....ő pedig nyugodtan élvezhesse a sikert és a pénzt, amit az én tehetségemmel szerzett."
 
"Mivel a média Marc Jacobs-t melegnek állítja be, mindenkiben felmerül a kérdés, hogy Marc Jacobs, akkor most meleg, a fiúkat szereti vagy a lányokat, vagy talán Mindkettőt?"

Hát igen...valahogy a divattervezőkről ,főleg ha férfiak mindig az az első gondolata az embernek,hogy biztosan meleg. Lehet ez csak egy állarc? Angel így nyilatkozik blogján MJ-ről:

A nyílvánosság előtt MJ legtöbbször férfiak társaságában jelenik meg, néhány kivétellel. Gyakran előfordul az is, hogy nőket csókol és ölelget, macsókat megszégyenítő, nagy férfias szenvedéllyel. A divat kampányaiban a nők iránt érzett perverz fantáziáit váltja valóra. "
 
Kapcsolatukról könyv is született : Titkos szerelmi affér Párizsban címmel.
 

 
De most térjünk vissza a kifutók mögé...Angelnak rengeteg ötlete van és szinte mindegyiket fotóval meg is örökítette.Évekkel vagy hónapokkal később ezek meg is jelennek neves divatmárkák divatanyagaiként és MJ kreációiként.
 

 




"Azt, hogy Marc Jacobs már 5 éve folyamatosan az én ötleteimet másolja több nagy világmárkának. Megtervezte saját neve alatt azokat a ruhákat, amiket én találtam ki. Ez a tehetség és egyéni stílus velem született, de ő felhasználja a saját sikeréhez. "
 
"Marc Jacobs minden öltözékemet lemásolta, pl. a nagy masnikat, amiket hétköznap is viselek, a virágkoszorús fejdíszek, a színek, fazonok, pózok, megjelenés, mindent, ami az én személyiségemhez tartozik."
 
"próbáltam megszakítani vele a kapcsolatot, de ő nem akart engem elengedni, továbbra is írogatott nekem, hívogatott engem. Minden alattomos dolgot megtett azért, hogy ne tudjak új életet kezdeni, amiben ő már nincs benne."

"Bosszúból, amiért már nem beszéltem vele és nem voltam hajlandó új ruhaterveket adni neki, minden álmomat valóra váltotta más magyar modelleknek."

És,hogy kik ezek a magyar modellek?

"2010-ben, nem sokkal a könyvem megjelenése után Marc alattomos tervet eszelt ki ellenem, amiért már nem adtam neki ruhaterveket és nem beszéltem vele.
Keresett egy fiatal, magyar modellt, ( Palvin Barbara)... Neki váltotta valóra az összes álmomat, amit én kértem."
 
"Az akkor 16 éves magyar modell, első szezonban, csak olyan kifutókon lépett fel, ahol Katie Grand dolgozik"
(Katie Grand:stylist több nagy divatmárkánál és divatszerkesztő számos divatlapnál.Miu Miu, Prada, Nina Ricci, Dolce Gabbana, Giles, HM, Marc Jacobs, Dsquared, Louis Vuitton, Topshop,  stb...)
 
"Aztán egy másik magyar modellt, Srej Zsófit a Marc Jacobs Daisy parfüm kampányba tette be, mondanom sem kell, hogy ez volt az első eset, hogy magyar lány szerepeljen MJ kampányban."
 
"Pituk Kristóf , magyar fiú modell is fellépett a Marc by Marc Jacobs shown, mint teljesen kezdő modell. Mivel Marcnak a Pradanal van nagy befolyása, így oda is betett egy magyar modellt, Vanessa Axentét, már 3. szezon óta ő a Prada arca. Vanessa nyitotta meg a legújabb Marc by Marc Jacobs divatbemutatót."
 
Szerintem már mindenkinek feltűnt akaratlanul is ,hogy a neves divatcégeknek miért olyan hasonlóak a kollekcióik. Itt a válasz:
 
"Csíkok mindenhol! Idén minden divatlapban és márkánál csíkos ruhákat látunk. Határozottan a csík 2013 must-have trendje. Ezt az ötletet is tőlem lopta Marc Jacobs."
 
"szeptemberben a Marc Jacobs kifutón a modellek már Angel Barta style-ban vonultak végig. Marc kollekciójának minden darabja csíkos volt!...
Két héttel később a milánói divathéten pedig Katie Grand a Dolce Gabbananak is letervezte a csíkos ruháimat, mindenféle színben, variációban. Ezért van az, hogy több márka is ugyanaolyan ruhákat tervez, hiába konkurens cégek. Nem kémkednek egymás tervei után, hanem ugyanaz az ember viszi az ötleteket minden márkához: Katie Grand."

 
Hát igen...elég sok az összefüggés. Reméljük egyszer kiderül az igazság és az elismerés nem marad el! Ha valaki még kíváncsi további  képekre és az egész történetre az keresse fel Angel blogját:


Véleményeteket ne tartsátok vissza :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése